fbpx

AR TIKRAI BE GLITIMO SVEIKIAU?

Populiarumo neprarandanti tema – glitimas, kiekvieną kartą kelianti klausimus ir diskusijas visiems, neabejingiems sveikai mitybai ir besirūpinančiais savo mitybos įpročiais. Kaip iš tiesų yra, tai mada ar puikiai apgalvotas melas nukreipiantis mus – vartotojus, nuo tikrosios tiesos. Galbūt visa tai sąmoningai sukurta glifosato magnatų, juk produktai be glitimo, nors ir su prastesne sudėtimi, yra brangesni? Į šiuos klausimus atsako ir rekomendacijas pateikia VšĮ „Sveikatai palankus” įkūrėja, maisto technologė ir socialinių iniciatyvų mitybos raštingumo didinimui įgyvendintoja Raminta Bogušienė.

Glitimas tai yra baltymas, kuris, kaip ir kiti baltymai ir grūdai, yra reikalingi žmogaus organizmui ir įeina į subalansuotos mitybos apibrėžtį. Didžioji dalis miltinių gaminių vartojami neekologiški, greičiausiai su glifosatu ir kitomis sintetinėmis cheminėmis medžiagomis, o glitimo kiekis grūduose dažnai įvardijamas kaip “modifikuotas” ir “išdidintas”, nes už glitimo kiekį grūduose mokama juos superkant. Kuo daugiau glitimo – tuo bandelės “puresnės” ir “skanesnės”. Glitimas, kai kurių specialistų įvardijamas kaip “klijai”, dedamas į stipriai perdirbtus produktus nuo kurių vartojimo gali pasireikšti organizmo jautrumas.

Glitimo netoleravimas ar alerginės reakcijos yra retos, liga celiakija serga iki 3 proc. visos populiacijos. Be glitiminiai produktai tinka tik gydomosios mitybos atveju, bet ne visiems norintiems išsaugoti savo sveikatą.
Šiuo metu itin populiarios kepyklėles, todėl miltinių gaminių vartojimas kosminiu greičiu išaugęs ir didžioji dalis gaminių – tikrai iš rafinuotų miltų. Ne grūdai ir juose esantis glitimas yra blogai, o perteklinis miltinių gaminių vartojimas ir dar rafinuotų, bei su cheminėmis medžiagomis – neekologiškų. Svarbiausia yra rinktis sąmoningai, ne “be kažko”, o matant produkto visumą. Išskyrus tuos atvejus, kai patenkate tarp minėtų 3 procentų, arba rekomendavo gydytojas, bet vis tiek – atsižvelkite į visumą.

 

Rinkitės ekologiškas grūdines kultūras, kruopas, miltus, duoną, dribsnius ir jų gaminius. Kuo dažniau valgykite viso grūdo gaminius ir kuo mažiau stipriai perdirbtų miltinių gaminių. Išlaikykite grūdinių kultūrų įvairovę, valgykite saikingai ir subalansuotai. Nieko nėra sveikiau už šviežiai ruoštą maistą iš kokybiškų produktų! Gaminkite ir mėgaukitės maistu!