fbpx

Motyvuojanti Indrės patirtis – geresnė sveikata ir numestas net 31 kilogramas

Dalinamės interviu su Indre Armoniene (31 metai), kuri ne tik pagerino savo sveikatą, bet ir pasiekė normalų kūno svorį, numesdama net 31 kilogramą. Moteris noriai papasakojo savo istoriją „Sveikatai palankus“ komandai ir nori įkvėpti kitus, susiduriančius su per dideliu kūno svoriu ir pablogėjusia sveikata.

Koks jūsų kūno svoris buvo nuo pat vaikystės? Kaip jis kito?

Nuo pat vaikystės svėriau daugiau, negu mano bendraamžiai, visada buvau apvalesnių formų. Metams bėgant svoris tik didėdavo, o sulaukus paauglystės sunerimau – mano klasiokės, gražios ir lieknos, todėl buvo laikotarpis kai tiesiog nustojau valgyti. Aišku, svoris greit nukrito, bet greit sugrįžo. Taip nutiko dėl žinių trūkumo, kaip iš tikrųjų reikia tinkamai bei sveikai maitintis. Tada  nuleidau rankas ir buvau kokia buvau.

Kodėl ryžotės pokyčiams? Koks tas pokytis įvyko per šiuos metus? Kodėl ir kokių veiksmų ėmėtes , kad jis įvyktų? Kas padėjo ir motyvavo tęsti pradėtus pokyčius?

Visada galvojau, kad neturiu valios, negalėčiau taip maitintis kaip kiti. Nemėgstu to, ano, man patinka valgyti ką valgau, mėgstu saldainiukus, sausainiukus kaip gyvensiu be jų? O gi ne tiesa, atėjo ta diena, kada pasakiau sau viskas! Esu jauna 30 metų moteris, 1 m 66 cm ūgio, o tuoj sversiu 100 kilogramų. Tada prasidėjo mano kelias, kuris buvo išties nelengvas.  Turėjau atsisakyti to, ko labiausiai mėgstu: saldumynų, kepto, rūkyto, riebalų pilno maisto. Į savo mityba pradėjau įvedinėti daugiau šviežių ir raugintų daržovių, ankštinių produktų, kruopų, riešutų, džiovintų vaisių, sėklų. Mėsą valgau ne kiekvieną dieną, o bent du kartus per savaitę, įvedant žuvį. Daugiau gaminu garuose ar kepu orkaitėje, troškinu ir verdu, kad kuo daugiau naudingų medžiagų liktų mano organizmui. Susikūriau  rėžimą, kurio ir dabar laikausi, valgau 3 kartus dienoje kas 4 valandas,  po vakarienės turiu 15 valandų nevalgymo tarpą. Praėjo pirmasis mėnuo minus 7kg, tai buvo vau! Mane labai motyvavo skaičiai, antrą mėnesį  minus 3 kg, o po to sekė mėnesis po mėnesio, kilogramas po kilogramo ir rezultate  minus 31 kilogramas per metus.

Kokiomis sveikatos problemomis skundėtės  prieš metus ir kaip keitėsi sveikata normalizuojant kūno svorį?

Tikrai turėjau bėdų su sveikata, ypač kamavo galvos ir nugaros skausmai, lūpų pūslelinės ir pūlingos anginos, per kurias net atsidurdavau ligoninėje. Sveikata gerėti pradėjo jau po mėnesio –ypač susitvarkė galvos skausmai, po to, kai svorio buvo numesta daugiau pagerėjo nugaros būklė. Nebeturiu pūslelinių ir pūlingos anginos, net peršalimo ligomis nesirgau per šiuos ir praeitus metus.

Kaip reagavo artimieji žmonės, šeima?

Didžiausia mano palaikymo komanda – mano šeima ir artimieji. Jie mane labai palaiko ir manim didžiuojasi, taip motyvuodami eiti tolyn ir nesustoti. Po metų viešai savo pasiekimais su draugais pasidalinau facebook paskyroje, gavau labai daug pagyrų ir skatinimų nesustoti, taip klausimų kaip man tai pavyko? Atsakymas visiems vienas – pakeičiau savo požiūrį į maistą! Pradėjau valgyti, o ne persivalgyti!

Ar mityba tapo brangi? Ar skiriate mitybai labai daug savo laiko? Ar subalansuota mityba reikalauja daug resursų tiek piniginiu, tiek laiko atžvilgiu?

Ar brangu sveikai maitintis? Mano nuomone – ne. Aš esu atsirinkusi ką mėgstu ir ko mano mityboje reikia, tad neperku to, ko nereikia. Manau, ankščiau išleisdavau kur kas daugiau nieko vertam ir sveikatai nepalankiam maistui. Atsirado naujas įprotis planuotis valgymus iš vakaro kitai dienai. Visada žinau ką valgysiu, todėl iš vakaro, jei reikia, užsimerkiu kruopas ar ankštinius, pasiruošiu daržoves, kad kuo mažiau būtų laiko stovėti prie viryklės. Gamindama maistą užtrunku apie valandą, kai kada ilgiau, priklauso nuo to, ką gaminu.

Koks Jūsų valgymas yra šiais metais, koks esminis pokytis įvyko?  Ką stengsitės išlaikyti mityboje visą gyvenimą?

Pagrindinis dalykas, kurio išmokau – nepersivalgyti, geriau paklausyti savo organizmo ir išgirsti „STOP, tu esi soti“.  Manau čia yra pats svarbiausias pokytis valgyme, stengsiuosi jį išlaikyti visą savo gyvenimą.

Sėkmingi Indrės pokyčiai

Ar sveikatai palankios mitybos kursai padėjo mitybos gerinimo kelyje?

Labai džiaugiuosi VšĮ „Sveikatai palankus“ organizuojamais nuotoliniais sveikos mitybos kursais. Išmokau skaityti produktų etiketes, žinau kokie produktai yra sveikatai palankūs, kaip išsirinkti tinkamas daržovės ir vaisius, koks aliejus pats geriausias ir tinkamiausias vienokiam ar kitokiam naudojimui. Papildžiau žinias apie vandens gėrimą ir jo pasirinkimą, daug sužinojau  apie kavą, kaip ją išsirinkti kokybiškesnę bei sveikesnę, bei daug kitų praktinių, kasdien pritaikomų dalykų.

Ar sportuojate? Ar esate fiziškai aktyvi?

 Sportas visada buvo mano priešas, tiesiog tingėjau, neturėjau valios. Šiandien su sportu draugauju tiek, kiek su savo vaikučiais išeinam pasivaikščioti gryname ore. „Sveikatai palankus“ vadovės Ramintos dėkoja nusprendžiau pamėginti užsiimti „5 Tibeto pratimais“, manau jie man patiks ir prisidės prie dar sveikesnio mano gyvenimo būdo.

Koks Jūsų miego režimas?

Miegas – labai svarbus sveikoje mityboje, tą tikrai žinau. Stengiuosi tinkamo poilsio kasdien turėti bent 7 valandas. Taip, mano mažasis sūnus šiek tiek sujaukė miegus, dėl dantukų dygimo, bet tai stengiuosi kompensuoti pietų miegu kartu su juo.

Ką norėtumėte patarti, palinkėti tiems, kurie šiuo metu yra tokioje situacijoje, kokioje Jūs buvote prieš metus?

Didžiausias ir nuoširdžiausias palinkėjimas norintiems pasiryžti sveikatos pokyčiams, atsikratyti antsvorio ar tiesiog pradėti sveikiau maitintis yra nesustoti! Negalvokite,  kad neturite valios. Mes visi ją turime, tik reikia ją pažadinti iš gilaus miego. Svarbiausia – pagalvoti ką valgome, kaip atrodome ir kaip jaučiamės. Juk taip gera turėti daugiau energijos ir būti sveiku!

Komentarų:

Įrašyti komentarą